Helmikuussa kokoonnuimme nuoriston neljänteen kokoukseen. Tämän kertaisen kokouksen aiheena oli viestintä ja markkinointi nuorten näkökulmasta. Minusta aihe oli mielenkiintoinen ja tärkeä. Huomasin myös tosi hyvin, miten ilmapiiri on entistä rennompi joka kerran jälkeen.
Meidät jaettiin ryhmiin, missä aikuiset kävivät kuuntelemassa meidän ideoita. Meiltä kysyttiin mielipiteitä erityyppisiin asioihin. Keskustelimme muun muassa millainen markkinointi tavoittaa juuri nuoret ja miten se pitäisi toteuttaa. Keskustelimme myös, millainen on hyvä mainos ja mikä siitä tekee huonon? Nuorten yksimielisenä mielipiteensä oli, että käytetyin somealusta on TikTok ja Instagram. Pohdimme myös, mitä kautta nuoret etsivät esimerkiksi kesätöitä. Ryhmissä heräsi paljon keskustelua. Koin, että ryhmässä oli helppoa keskustella ja keskustelu oli vilkasta.
Tapaamisen lopuksi kokosimme ajatukset yhteen ja samalla pääsi kuulemaan myös muiden ryhmien ajatuksia. Oli mukava huomata, että sain itsekin uusia näkökulmia aiheeseen keskustelusta.
Pidän tärkeänä, että nuorten mielipiteitä kuunnellaan ja arvostetaan ja että ne otetaan vastaan avoimin mielin. Toivon mukaan ideoita otetaan käyttöön myös oikeassa elämässä.